כל מה שצריך לדעת על מניעת התקרחות

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

מניעת התקרחותקודם כל דע שאתה לא לבד! רוב הגברים יחוו נסיגת קו השיער באזור הקדמי. יש כאלה שמתחילים לחוש בהידלדלות השיער בגיל צעיר ויש כאלה שהתמזל מזלם לחוש בכך רק בגיל השלישי. כך או כך, ההקרחה היא תהליכית וכמובן מחמירה עם חלוף השנים.

אז מה בעצם גורם לי להקריח?

באופן טבעי ישנה תחלופה טבעית של שערות אצל כל בני האדם. בתהליך נורמלי אנשים משירים שיער וזקיקי השיער שלהם מצמיחים חדשות וחזקות יותר. אצל מתקרחים המחזוריות הזו נפגעת – זקיקי השערה נחלשים, הופכים דקים ולמעשה לבסוף לא מצליחים להצמיח שיער חדש.

אפשר לחלק באופן גס את הסיבות להקרחה לשתיים: גנטיקה (אם אביך, סביך ודודיך קירחים הסבירות שאתה גם תקריח – גבוהה מאד). והורמונים – קיים הורמון הקרוי דיהידרוטסטוסטרון שנגזר מההורמון הגברי טסטוסטרון ולו חלק מהותי בתהליך ההתקרחות. מחקרים מראים שגברים מקריחים מייצרים יותר הורמון דיהידרוטסטוסטרון בעור הקרקפת ולכן הזקיקים שלהם נחלשים.

מה הפתרונות שקיימים למניעת התקרחות?

כיוון שזו בעיה אסתטית שמטרידה המוני גברים ברחבי העולם ישנן תעשיות רבות שעוסקות בטיפול בהתקרחות, חלקן מציעות פתרונות מבוססי מדע, חלקן פתרונות שלא הוכחו כיעילים וחלקן פתרונות "קוסמטיים". נתחיל מהקל לכבד:

פאה

זהו אחד הפתרונות הוותיקים והקלים ליישום. רכישת והתאמת פאה אינן פולשניות או יקרות במיוחד אבל – ברוב המקרים הסביבה יכולה להבחין בחבישת פאה, המראה המתקבל אינו מראה טבעי אלא סינתטי ורבים הגברים שמדווחים על הזעה מתחת לפאה ועל תחושה כללית לא נוחה. פתרון זה מזוהה עם הדור המבוגר יותר ונתפס כמגוחך.

קעקוע

פתרון שהיה מקובל בתחילת המילניום. מקעקעים רבים החלו להציע שירותי קעקוע של שיער שזה כמובן תעתוע אופטי כיוון שאפשר לקעקע באופן שטוח ולא תלת מימדי ולכן זה נתן פתרון בעיקר לגברים שרצו מראה מגולח, היו מוכנים לקחת בחשבון שמדובר בהליך כואב שצריך לחדש אחת לשנה כי הדיו דוהה והגוון שלו הופך ירקרק.

תכשירים מקומיים

משווקים לא מעט תרסיסים או שמפו המכילים חומר בשם מינוקסידיל (בריכוזים שונים). מחקרים דווקא מצאו יעילות מסוימת בתכשירים בעלי מינון החומר הגבוה יותר אבל באחוזים לא גבוהים כלומר ניתן לעודד צמיחה של חלק מהשיער שאבד ולא רובו. מה גם שהתכשירים מצריכים שימוש כמה פעמים ביום מה שלא יתאים לאנשים בעלי סדר יום עמוס במיוחד. כמו כן התכשירים הללו גורמים לתחושת דביקות במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב ממש גירוי על הקרקפת.

טיפול תרופתי

זוכרים שדיברנו על הגורם ההורמונלי? הדיהידרוטסטוסטרון – פותחו במהלך השנים תרופות שמצליחות לעכב את פעילותו. זה נשמע כמו חלום לבלוע כדור ולפתור את הבעיה נכון? אז תגידו אם המחיר של תופעות הלוואי שאנחנו מפרטים כאן שווה לכם: חלק מהמטופלים בכדורים האלה מדווחים על ירידה בחשק המיני, חלק מהם על סרטן הערמונית, לוקח לפחות חצי שנה עד שנעצרת הנשירה, הכדור יעיל יותר בהפסקת הנשירה ולא בהחזרת שיער שהפסיק לצמוח כך שהיא תועיל יותר למניעת התקרחות אצל מי שנמצא בתחילת תהליך ההקרחה ולא למי שכבר איבד חלקים נרחבים משערו.

פוטותרפיה

טיפולי לייזר שמשתמשים באנרגיית של אור שאמורה לגרות את הקרקפת כדי להעיר ולעודד את הזקיקים להצמיח שיער ולחזור למחזור הצמחה טבעי. מטופלים רבים הביעו חוסר שביעות רצון ואכזבה בשל הציפייה לתוצאות מהירות ונוכחו כי מודבר בתהליך של עשרות טיפולים שעלותם גבוהה ולא תמיד מספקים את הציפייה להשיב את רוב השיער.

השתלת שיער

פעולה כירורגית המטפלת באזורים המקריחים על ידי השתלה של זקיקים מהם צומח שיער בריא וחזק באזורים המאותגרים. הזקיקים נלקחים מאזור אחר בקרקפת (ברוב המקרים בחלק האחורי שפחות בולט לעין כי הוא האחרון להקריח ויותר שעיר. מדובר בהשתלה של זקיק, זקיק באופן ידני והניתוח עשוי לקחת שעות (אפילו 5-6 שעות לעתים). החיסרון הוא שהעלות יחסית גבוהה משום שמדובר בניתוח שלא מתבצע בישראל ויש צורך בהוצאות טיסה, שהייה וטיפול במרכזים רפואיים פרטיים. היתרונות הם ברורים: תוצאות אסתטיות במראה טבעי מאד ויעילות ארוכת שנים ואפילו קבועה. בהליך חד פעמי יש פתרון קבוע. בישראל מדובר בהליך שעולה בין 15-30 אלף ₪ ובטורקיה כשליש מזה.

אז איך אבחר את הטיפול היעיל ביותר למניעת התקרחות?

הדרך האמיתית לענות על השאלה הזו היא להציב יעדים: האם אני מעוניין בפתרון קל וזמין או מוכן להשקיע בפתרון כולל ויקר? האם אני מסוגל להשקיע זמן רב בטיפול, למרוח תכשירים מספר פעמים ביום או ליטול טיפול תרופתי עד סוף חיי?

לכל אדם יש דרך חיים אחרת וכל פתרון יכול לתת מענה אחר. חשוב מאד לחקור ולהבין כל אחד מהפתרונות הקיימים כיום בשוק להם, כמו כל דבר בחיים, יש גם יתרונות וגם חסרונות.

בשורה התחתונה – אם אתה רוצה לפתור לצמיתות את הבעיה, לחסוך הוצאות קבועות עד סוף חייך ולקבל מראה טבעי מהשיער שלך עצמך – עושה רושם שהשתלת שיער היא הפתרון הנכון ביותר.

חולם על ראש מלא שיער? השאר פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליך להתאים את הטיפול המתאים ביותר עבורך.

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!