מינוקסידיל למניעת התקרחות – מדריך למתחילים

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

מינוקסידיל למניעת התקרחותנזהה שאנחנו מתמודדים עם בעיית התקרחות כאשר השיער באזור מסוים בראש הופך באופן הדרגתי לפלומתי עד לשלב בו הוא נעלם לחלוטין. ההתקרחות ברוב המקרים נגרמת מסיבות גנטיות תורשתיות. אם רוב הגברים המבוגרים במשפחה שלך התחילו להתקרח כבר בגיל צעיר (גיל 40), ישנה סבירות גבוהה שגם אתה תראה סימנים של התקרחות סביב אותו הגיל. תשמח לגלות, שהיום עומדות לרשותנו שיטות טיפול חדשות ומודרניות שמעכבות את נשירת השיער בצורה משמעותית. בעזרת מינוקסידיל ופתרונות נוספים אפשר יהיה למנוע התקרחות בגיל צעיר.

מהן הסיבות להתקרחות אצל גברים?

על מנת להבין מדוע השיער מתחיל לנשור אצל חלק מהגברים כבר בגיל 30, עליכם להכיר את ה-DHT. קיים בגוף האדם אנזים בשם 5-אלפא-רדוקטאז שמפרק את הטסטוסטרון והופך אותו והופך לדיהידרוטסטוסטרון (DHT). זקיקי השיער באזור הקדמי של הקרקפת ובמרכזה קולטים את אותו DHT ונהרסים. ההרס של הזקיקים הוא ככל הנראה תוצר של תגובה הגנתית. התהליך מושפע מגורמים גנטיים והורמונליים כך שהוא גורם לנשירה משמעותית רק אצל גברים עם נטייה תורשתית.

גברים מתקרחים גם בעקבות שימוש בתרופות שאחת מתופעות הלוואי שלהן היא פגיעה בזקיקי שיער. כך למשל, תרופות לטיפול באקנה, דיכאון, לחץ דם ושיכוך כאבים ידועות כבעלות השפעה שלילית על השיער. תפקוד לקוי של בלוטת התריס עלול גם כן להביא לנשירת שיער.

אורח חיים עשיר בלחצים ומתחים נפשיים מהווה גם כן גורם לנשירת שיער. הלחץ הנפשי גורם להאטה בזרימת הדם ומפחית כך את אספקת החומרים המזינים לשיער. לא נוכל לסיים מבלי לציין את הקשר בין תזונה לקויה לבין נשירת שיער. כאשר נוצר חוסר ברכיבים תזונתיים או חוסר איזון במטבוליזם של הגוף, הדבר ניכר בשיער.

צורת ההתקרחות הנפוצה ביותר

40% מהגברים שסובלים מהתקרחות מאבדים שיער באזור הפדחת ובאזור הכיפה עד לשלב בו השתיים מתחברות. ההתקרחות הזו היא התקרחות גברית טיפוסית. התקרחות נשית (נפוצה מאוד גם אצל גברים) מאופיינת בנשירת שיער שמתרכזת מאחורי הפדחת (אזור קו השיער הקדמי). התקרחות נקודתית שנגרמת בעקבות טראומה חיצונית או מחלה היא התקרחות צלקתית.

מהי תמיסת מינוקסידיל וכיצד משתמשים בה?

תמיסת מינוקסידיל היא תכשיר שנועד לטיפול מקומי בהתקרחות ונשירת שיער. זוהי תמיסה שמגבירה את זרימת הדם אל זקיקי השיער (הקרקפת) מתוך מטרה לחזק אותם, לעורר מחדש זקיקים חדשים ולהמריץ צמיחת שיער. התכשיר מתאים לשימוש בקרב גברים ונשים בטווח הגילאים 18-65. מינוקסידיל נותן מענה לנשירת שיער תורשתית אצל גברים ונשים.

התמיסה משווקת בצורת ספריי שמתיזים על הקרקפת. אין צורך במרשם רופא לרכישת התכשיר, אך כדאי להתייעץ עם רופא מומחה ולקבל ממנו המלצות לטיפול משלים. כיום, ספריי מינוקסידיל אינו כלול בסל הבריאות ויש לרכוש אותו בבתי המרקחת באופן פרטי. המחירים נעים בין 150 שקלים ועד 329 שקלים. המחיר מושפע מהכמות של המוצר באריזה.

דגשים חשובים לשימוש נכון במינוקסידיל

שימוש נכון בתכשיר הוא כזה שתואם את הנחיות היצרן. חשוב להקפיד לקרוא היטב את הוראות השימוש ולהתיז את החומר בהתאם. אין להשתמש בתכשיר במקרים בהם ידועה רגישות אל אחד המרכיבים. מינוקסידיל אינו מתאים לשימוש לפני גיל 18 או אחרי גיל 65. אם ישנה כוויה או פציעה בקרקפת – אין להשתמש בתכשיר עד להחלמה מלאה. בכל מקרה בו מופיע גירוי או כאב, יש לעצור מיד את השימוש ולפנות לרופא. נדגיש שנית שהתכשיר מתאים לשימוש רק במקרים של נשירת שיער תורשתית.

מינוקסידיל להתקרחות נשית

סדרת מינוקסי שמשווקת בארץ כוללת תכשיר מינוקסידיל לנשים בריכוז של 2% ותכשיר חזק יותר בריכוז של 5% שמיועד לגברים. הפעולה של התכשיר מתבססת על הרחבת כלי דם. מחקרים גילו שיש לתכשיר השפעה חיובית על הארכת מחזור החיים של השיער. התכשירים מכילים תוספת של פרו ויטמין B5. הגורם להתקרחות נשית הוא בעיקר גנטי. שיער דליל מסיבות גנטיות נפוץ אצל נשים בעיקר לאחר העשור הרביעי.

מחקרים שהתמקדו בנשים הציגו נתונים מעודדים. מינוקסי הצליח לעצור את נשירת השיער ב-80% מהמקרים. ב-40% מהמקרים הנשים שהשתמשו במינוקסי דיווחו על שביעות רצון מצמיחת השיער המחודשת. בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר. תהליך ההתקרחות הינו תהליך הדרגתי שנמשך לרוב מספר שנים. הקדימו להתחיל בטיפול מיד כאשר מופיעים סימנים ראשונים.

נבהיר שגם תהליך צמיחת השיער עתיד להיות הדרגתי. נדרשים 4-6 חודשים של שימוש רציף בתכשיר להשגת תוצאות. הפסקה של השימוש בטרם הושגה המטרה עלולה לגרום לנשירת שיער. התמדה הכרחית להצלת זקיקי השיער, חיזוקם והפסקת הנשירה.

האם התכשיר בטיחותי לשימוש?

מיליוני גברים ונשים בכל רחבי העולם משתמשים במינוקסידיל באופן יומיומי. התכשיר מיועד לשימוש חיצוני כך שהספיגה שלו אל מערכת הדם נמוכה. תופעות לוואי שליליות מופיעות רק במקרים נדירים. התכשיר אינו דורש מרשם רופא בארץ ובארצות הברית. האפשרות לרכוש אותו ללא מרשם מעידה על רמה בטיחות גבוהה.

הדרכה לקראת שימוש ראשון

לקראת השימוש הראשון חשוב לקרוא היטב את הוראות השימוש. את התכשיר מורחים על האזור בו ישנה התקרחות או נשירת שיער. הכמות המומלצת היא 1 מ"ל (שווה ערך ל-7 לחיצות). יש למרוח את התכשיר על הראש פעמיים ביום בעוד השיער יבש. כשעתיים לאחר מריחת החומר תתבקשו להימנע מחפיפת השיער. חשוב להקפיד שלא לחרוג מהכמות המותרת (2 מ"ל ליום). 4 עד 6 חודשים של שימוש יומיומי נדרשים להשגת התוצאות הטובות ביותר. חריגה מהכמות המומלצת לא תרגום לשיער לצמוח מהר יותר.

מריחת החומר באזור הבעייתי מתבצעת באופן עצמאי. לאחר מספר שימושים תצברו ניסיון ותצליחו למרוח את החומר בצורה יסודית בתוך פחות משתי דקות. שימו לב שאתם מכסים היטב את כל האזור שדורש טיפול. במידה ואתם מבקשים לתת מענה לכמה אזורים בקרקפת, כדאי לרכוש מראש אריזת חיסכון גדולה במחיר מוזל. אם התכשיר נמרח על הפנים יש למהר לשטוף את האזור היטב במים וסבון. עשו מאמץ להתמיד בשימוש בתכשיר ולא לוותר על הטיפול גם בימים עמוסים.

מה יש באריזה?

בכל קנייה של מינוקסידיל בבית המרקחת או ברשת הפארם תקבלו בקבוק של 80 מ"ל עם מתז וצינור פלסטיק ארוך. בהתאם למקום בו תרצו למרוח את התכשיר תחליטו האם להתיז אותו או לחבר את צינור הפלסטיק. שימוש במתז הספריי מיועד למקרים בהם ישנם חלקים קרחים גדולים בקרקפת. המתז הארוך יותר (צינור) יתאים כאשר נרצה למרוח את החומר מתחת לשיער קיים. שני המתזים מתוכננים לספק כמות מדויקת בכל לחיצה. בקבוק אחד מספיק ברטב המקרים ל-40 ימי טיפול יומיומי. עיסוי עדין של הקרקפת לאחר מריחת החומר מומלץ להגברת יעילות.

האם הטיפול מצליח תמיד?

קיימים מספר משתנים במשוואה שקובעת את הצלחת הטיפול. התוצאות הטובות ביותר הושגו במקרים בהם אובדן השיער החל פחות מ-10 שנים לפני תחילת השימוש. הצלחת הטיפול מושפעת גם ממצב השיער, קוטר הקרחת, גיל, מצב בריאותי, אורח חיים ומצב הפיגמנטים בשיער. נציין שוב שהתכשיר מיועד לגברים ונשים בגילאי 18 עד 65. אם אנכם נמצאים בתוך טווח הגילאים הזה – אל תשתמשו בתכשיר. חל איסור על שימוש התכשיר גם במצבים בהם הקרקפת מגורה או פצועה.

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!