הסיבות לתופעת התקרחות גברית בגיל צעיר

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

התקרחות בגיל צעירנדמה שתופעת ההתקרחות תוקפת בכל מקום. אנו מרימים את עיננו ברחוב ומיד נזהה אדם קירח או מקריח. אם בעבר הינו נוהגים לקשור התקרחות לגיל מבוגר, הרי שברור כיום שקיימת תופעת התקרחות גברית בגיל צעיר. למעשה, המדע מכיר את זה כבר זמן רב. החל מגיל 18, כבר מתחילות תופעות התקרחות אצל רובנו. למה אנחנו אומרים "אצל רובנו"? משום שהנתון עצמו מדהים: למעלה מ-75% מהאנשים, יסבלו מסוג של התקרחות במהלך חייהם.

התקרחות זאת לא חייבת להיות כוללת לחלוטין או כזו הכוללת את איבוד השיער במרכז הקודקוד. היא יכולה להתבטא גם בנסיגת שיער בקו השיער הקדמי, התקרחות במפרצים ואפילו חוסרי שיער בנקודות ספציפיות והיא כמובן מתחילה בגיל צעיר יחסית. מהן הסיבות לתופעת התקרחות גברית בגיל צעיר והאם יש סיכוי להתמודד מולה?על כך בשורות הבאות.

לאט לאט אבל בטוח

בסרטים ובפרסומות אנחנו תמיד נתקלים בצעירים שופעי שיער, המעבירים את ידם בתוך הבלורית המחליקה ברכות. איננו באים לתקן את עולם הפרסומות והטלוויזיה, אבל ברור שזה לא המצב ב"עולם האמיתי". בעולם האמיתי, זה שהוא שלנו, רוב רובם של הגברים מתחיל לאבד שיער מגיל צעיר. כמובן, שהתופעה הרבה יותר דרמטית בגיל מבוגר יחסית של 45+ מאשר אצל בני 18, אבל היא גם מאוד נרחבת בקרב צעירים בגילאי ה-20 וה-30. בתקופה בה אנו רוצים להראות במיטבנו, אנחנו מקריחים.

איבוד השיער אינו נעשה בן רגע. הוא נעשה בהדרגתיות, אם כי "בנחישות". לרוב, הוא יתחיל בנסיגת קו השיער הקדמי וכן באזור הצדעים של הראש, דבר היוצר את הצורה, לפיה אנו קוראים לה כך: "מפרצים". זוהי תופעה האופיינית במקרה של התקרחות גברית בגיל צעיר. לעיתים, גם תופיע התקרחות או התדלדלות שיער באזור הקודקוד, בעיקר באמצעו. משם זה רק ילך ויגבר וסביר ששיער מדולל ולא צפוף, יהפוך לקרחת מלאה ובולטת הרבה יותר.

העולם לחוץ

אם כך, מהם הסיבות לנפיצות תופעת התקרחות גברית בגיל צעיר? ובכן, סיבה אחת ומרכזית היא: לחץ. יותר נכון לחץ וחרדה. זה לא חייב להיות לחץ וחרדה כתוצאה ממעשים שלנו דווקא אלא מלחץ וחרדה הנובעים מהסביבה בה אנו נמצאים או לחץ המופעל עלינו מבחוץ. ולחץ וחרדה לא חסרים לנו מגיל 18 . מבחני בגרות ושירות צבאי על כל הכרוך בו (במיוחד בקרבי), הם התחלה "טובה". תוסיפו לזה לחץ אקדמי ולחץ של מציאת עבודה במציאות לא פשוטה ורצון להצליח, שגורם לך לתת יותר שעות בעבודה (מגרעות שוק העבודה בישראל, מוכרות וידועות) והנה לכם התקרחות גברית בגיל צעיר.

אלו ולחצים נוספים מהסביבה, אירועים חריגים ועוד ועוד חרדות יומיומיות ונקודתיות, משפיעים על תהליך דילול השיער. ההסבר הפיזיולוגי בקשר בין השניים לא ברור עדיין דיו אך הוא אינו מוטל בספק וברור לכל שהשפעות אלו מובילות להתקרחות. כמובן, שטיפול מוריד לחץ, יכול לעזור (מפסיכולוג ועד נשימות) אבל אם להיות כנים, ברוב המקרים זה יעשה טוב לנפש ולא בהכרח לקו השיער שלכם

גנים ותורשה

גנטיקה היא נושא מסתורי שרק קמצוץ ממנו נחקר ונגלה ועדיין יש דברים שהם כמעט חד משמעיים. את הגנטיקה אנחנו רואים בצבעי העור, בתווי הפנים, במחלות המורשות לנו מדורות קודמים וגם לפעמים בתכונות אופי. בכל הנוגע למפגע ההתקרחות, לגנטיקה חשיבות מכריעה. אם אחד מההורים שלכם סבל מתופעת התקרחות גברית בגיל צעיר- סביר להניח שגם אתם תסבלו מכך.

חשוב לזכור, הגנטיקה שלנו לא נקבעת רק על ידי האבא. גנים עוברים אלינו גם מהאימא. זה יכול לפעול בשני כיוונים. מן הצד הטוב, יתכן וקיבלנו את הגנים הספציפיים והרלוונטיים של אימא, שלא  סבלה מהתקרחות או שהגנים התאזנו בין 2 המקורות. מנגד, מאוד יתכן, שנקבל את גן ההתקרחות, דווקא מן האימא. וכן, נשים גם הן "מתקרחות", אם כי תופעה זו נראית אצלם בצורה אחרת: לא איבוד שיער מרוכז, אלא דילול (שאינו גורם לאזור שלם להיות חלק לגמרי) בכל אזורי הראש. עוד חשוב לזכור, שגנים לפעמים, מדלגים דור. כך שאם סבא שלך התקרח בגיל צעיר, יכול להיות שזה ידלג על אבא שלך ויתפרץ שוב אצלך.

תזונה ואורח חיים

ההשפעות ההרסניות של התזונה הלקויה שלנו ובכלל סגנון החיים שלנו, על בריאותינו כבר ידועות ומזעזעות. בין השאר אנו צורכים כמויות עצומות של מזון מהונדס. סוכר, נתרן וצבעי מאכל ברמה ובכמות גבוהה, הבאים על חשבון מזון בריא עם ערכים תזונתיים גבוהים. הגוף שלנו, זקוק בשביל הגדילה וההתפתחות שלו אך גם בשביל התחזוקה שלו, לויטמינים, מינרלים ורכיבים תזונתיים בריאים. אם נחסיר מממנו את רכיבים אלו, הוא פשוט יחלש. כמו הגוף, כך גם השיער.

במידה ואנו אוכלים אוכל לא בריא ובמקביל מחסירים מהגוף ויטמינים חיוניים, המסייעים לחוזקו, גם השיער שלנו יחלש וינשור וגרוע מזה, גם אם אנו לא סובלים מהתקרחות, זקיק שנשר ואמור לצמוח מחדש- לא יצמח. במנגנון זה יש תפקיד חשוב לרמות הברזל בגוף שלנו. חוסר בברזל- יגרום לתהליך דילול השיער. מנגד, צריכה של מזונות עשירים בברזל, כמו בשק בקר, יכולים לעזור לחיזוק השיער או לפחות להאט את ההתקרחות.

אגב, לנושא הדברים שאנו מכניסים לגופנו, נגדיר גם תרופות מסוימות, אף על פי שהם לא נחשבים לאוכל. תרופות מסוימות גורמות לתופעות לוואי של נשירת שיער. התרופות ידועות ובדרך כלל בהתוויה הרפואית (אותה ניתן לקרוא בעלון המצורף לתרופה), מצוין זאת במפורש. במידה וזיהתם תרופה שכזו, נסו לבקש מהרופא תרופה אחרת, כמובן בלי לגרום לטיפול פחות טוב עבורכם ועבור בריאותכם.

הורמונים ולא רק בגיל צעיר

התקרחות גברית בגיל צעיר, נגרמת גם על ידי שינויים הורמונאליים. זה לא בהכרח קשור לגיל עתיר ההורמונים. אצל הגברים, כידוע, ההורמון המוביל הוא הטסטורון אך כאשר חלק ממנו הופך ומעובד לדיהדרוסטורון ((DHT, המצב נהיה פחות טוב. שכן הוא מחליש את הערה ובעיקר מפר את המחזוריות של נשירת שיער ויצירת זקיק שיער חדש תחתיה. ניתן כיום למצוא במעבדות את רמות ה-DHT.

אז הכל אבוד?

התקרחות גברית בגיל צעיר, היא לא נעימה וכמובן שהינו רוצים לפתור אותה, אבל היא לא סוף העולם. הבנה של הגורמים להתקרחות, יכולה לסייע לנו להעניק טיפול נקודתי, שיפתור את הבעיה ולעיתים יוכל אולי למתן את ההתקרחות, גם אם לא לפתור אותה כליל. כאמור, קשה לנצח את ההתקרחות לחלוטין. בוודאי כאשר הסיבות להתקרחות ממשיכות וממשיכות ואינן פוסקות.

אחוזי הצלחה גבוהים יש רק אם בוחרים בהשתלת שיער. אז, אפשר להבטיח שהראש שלכם יחזור להיות מלא שיער בריא, שכן ההשתלה כמעט ואינה מושפעת מהגורמים שציינו. צמיחה חדשה של שיער בריא מובטחת תוך כדי תהליך כירורגי מוקפד, הכולל גם טיפולים משלמים, שלאחר תקופה מהטיפול מקנה מראה שיער מלא.

איך ואיפה עושים השתלת שיער?

השתלת שיער, היא תהליך כירורגי כאמור, וכמו כל תהליך כירורגי, צריך להיעשות ע"י רופאים מומחים. היא יכולה לעשות הן בארץ והן בקלינקות של רופאים בחו"ל, למשל בטורקיה, שם הרופאים העוסקים בהשתלות נחשבים לבעלי התמחות גבוהה. בכל מקרה, כדאי שאת התהליך תלווה חברה שתדאג לך למעטפת מלאה ומקיפה, כדי שלא תתמודד עם כל ההליך (הלא קצר)- לבדך.

HAIR POWER הינה חברה המתמחה בליווי וסיוע לאנשים אשר סובלים מתופעת התקרחות גברית בגיל צעיר. נוכל לעזור לך בתהליך ההשתלה, באם הפתרונות שניסית לא הצליחו ולסייע לך להיראות הרבה יותר צעיר והרבה יותר טוב.

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!