נשירת שיער אחרי הלידה – איך לטפל במטרד הזה?

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

במהלך ההריון, נהנית אישה מרעמת שיער סמיכה ומבריקה כשההריון פותר את כל בעיות היובש והשיער מקבל סוף סוף קצת חיים. אך אז, ברגע שהתינוק נולד, אישה נבהלת ואף המומה לגלות שהשיער שלה פשוט נושר, ובכמויות.

לא. אין מדובר בהתחלה של תהליך התקרחות וזהו שלב זמני. במחזור הרגיל של צמיחת שיער, מעט שיער נושר מידי יום. אך במהלך ההריון, הרמות הבוהות של האסטרוגן בגוף מקפיאות את השיער בשלב הצמיחה, ומחזור צמיחת השיער נמצא במצב "מנוחה".

כתוצאה מכך השיער אינו נושר ואף הופך לסמיך יותר. לאחר הלידה, כשרמות האסטרוגן יורדות, כל השיער שהיה במצב מנוחה, מתחיל לנשור.

התהליך מתחיל בדרך כלל לאחר לידה שלישית או רביעית, ומסתיים לאחר חצי שנה, אך בקרב חלק מהנשים, הנשירה עשויה להימשך שנה. נשירת שיער זמנית זו אינה מצביעה על מחסור בתזונה או ויטמינים. זה פשוט מצב הורמונלי.

לעיתים שיער נושר מעל כל הראש, או שגושי שיער עשויים לנשור במהלך החפיפה. יחד עם זאת, בדרך כלל נשים אינן מאבדות כמויות משמעותיות של שיער, והוא עדיין נראה יפה מאוד בחלק הקדמי.

בעיות משניות התורמות לנשירת שיער מספר שבועות לאחר הלידה הן חוסר הזמן לטפל בשיער באופן אופטימלי, היות ועולמה של האישה סובב בעיקר את התינוק. רמות ברזל נמוכות, בשילוב עם מתח ותשישות, מספיקים לבדם לגרום לנשירת שיער.

התמודדות עם נשירת שיער לאחר הלידה

הדבר הטוב ביותר אותו אישה יכולה לעשות במצב זה הוא לשמור על בריאותה. בעוד שעצה זו נכונה לכל שלב בחיים, היא קריטית במיוחד לאחר הלידה. שמירת הבריאות מתבצעת בהקפדה על אכילה בריאה וצריכת ויטמינים.

מבחינה רגשית, ההתמודדות עשויה להיות מעט קשה יותר. לכן חשוב להבין כי זקיקי השיער אינם מתים, הם פשוט משתחררים. זה הזמן להתמקד בשאלות הרגלי הטיפוח והטיפול האופטימלי לצמיחת שיער. קל להתמקד בטראומה הרגשית הנובעת מהנשירה, אך יש להתמקד ביכולת לטפל בשיער שרק התחיל לצמוח. לכן מומלץ לקבל טיפול קרקפת, לוודא את שמירת הלחות הקבועה בשיער, להתייעץ עם מעצב שיער לגבי שיטות טיפוח, והחשוב ביותר, להתמודד ביעילות עם מתחים.

השתלת שיער לפתרון בבעיה ממושכת

אמהות רבות מרגישות כי איבדו שיער רב לאחר הלידה ולא מצליחות לשקם את השיער כפי שהיה קודם לכן. ידוע כי נשיםמתעסקות רבות עם השיערברמה היומימית ולרוב, נראות השיער מוסיף לביטחון העצמי.

במידה ולאחר הלידה אכן נשר המון שיער ולאחר מספר חודשים רבים (מעבר לשנתיים וכולי) האם מרגישה כי המצב לא חזר לקדמותו וכי יש מקומות בקרקפת שהתקרחו לחלוטין, אפשר לשקול מצב של השתלת שיער בחלקים בקרקפת.

השתלת שיער שכזו נועדה בעיקר לטשטש את העובדה שחלקים מסוימים בראש התקרחו והתוצאה היא למעשה מראה של שיער מלא ובריא.

עם זאת, לפני שחושבים על השתלת שיער מסוג זה, כדי להתייעץ עם מיטב מומחים בתחום ולהבין אם אפשר למצוא פתרון אחר לפני שמבצעים החלטה שכזו.

טיפים לטיפול בשיער לאחר הלידה

כך ניתן לשמור על מראה טוב של השיער ולמנוע נשירה בתקופה שלאחר הלידה:

תספורת ותסרוקת חדשה

בראש ובראשונה, יש להתייעץ עם מעצב שיער מומחה בנשירת שיער. הוא יכול להמליץ על תסרוקת שונה שתשפר את מראה השיער. יתכן שיהיה צורך להסתפר ולעצב מחדש את מסגרת השיער סביב הפנים, תוך הדגשת המראה הקדמי, כך שכל שכבות השיער על הראש יקבלו מראה מלא יותר.

טיפוח עם ג'ל וקרם לחות

שימוש במוצרים הנכונים יכול להעניק מראה של שיער מלא. ניתן להשיג את המוצרים המתאימים ברשתות הפארם או אצל מעצבי שיער. בנוסף, יש להשתמש תמיד במרכך, מסיכה וקרם לחות לשיער לאחר החפיפה.

צביעת השיער

גוון השיער הוא תמיד דרך מצוינת לשפר את המראה. במצב של נשירת שיער, ניתן להשתמש בצבע המדגיש את החזית ופועל באופן של הסוואה. כאפשרות חלופית, ניתן להחליק את השיער ולהעניק לו יותר ברק.

הוספת מרקם

תסרוקת מעוצבת הופכת שיער דליל למלא יותר. אם השיער בדרך כלל מתולתל או גלי, זה הזמן להימנע מהחלקתו ולהניח למראה הטבעי להסוות את הנשירה. אם השיער חלק, מומלץ להשתמש באביזרי סלסול על מנת להעניק לו שפע של נפח.

אביזרי שיער

סרטי ראש, צעיפים, מטפחות ושיטות סגנון מהנות מסוות נשירת שיער. אלו פופולריים במיוחד בקרב אימהות טריות שיש להן מעט מאוד זמן להקדיש לטיפוח השיער.

שוב, לצד כל ביצוע הטיפים והטיפולים שהוצעו במאמר זה, מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא בנוגע לכל השאלות או הבעיות לגבי בריאות השיער והקרקפת.

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!