לחץ ונשירת שיער – מה הקשר?

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

לתופעת ההתקרחות סיבות רבות ומגוונות, בין אם מדובר בגורמים תורשתיים, תזונתיים או מצבי לחץ, חרדה ודיכאון. שינויים קיצוניים במצבי הרוח ובמצבים רגשיים מהווים אחד הגורמים המשפיעים ביותר על נשירת שיער תוך פגיעה במנגנון הצמיחה התקין. אצל רובנו לשיער יש תפקיד חשוב בדימוי ובערך העצמיים והוא מהווה סמל כחלק מהתדמית שאנו משדרים לסביבה.

שיער כסמל תרבותי

שיער שופע מסמל בריאות , עוצמה, יופי ואפיון מיני. ההרמוניה במראה החיצוני של הגוף הינה בעלת השפעה על התחושה הפנימית ומלווה בהרגשת ביטחון וחוזק נפשי. לשיער תפקיד מרכזי בתרבויות רבות מזה משחר ההיסטוריה, הוא מסמל חיים ומוות, הבדלי מין וגזע, מעמד חברתי, רגש, אמונה ודת. די כדי להיזכר בסיפור שמשון ודלילה בכדי להבין היטב את תפקיד השיער בשחר התרבות.

לחץ ונשירת שיער – מה הקשר?
לחץ ונשירת שיער – מה הקשר?

אבחון

הגורמים המשפיעים ביותר על נשירת שיער הם מצבי לחץ, טראומות רגשיות וחרדה אשר לעתים קשים לאבחון והסיבה להתקרחות אינה מובנת. זיהוי מצבים אלה ברפואה הקונבנציונלית אינו יעיל בכל מקרים ולעומת זאת בדיקה של הקרקפת יכולה לאתר את מקור הבעיה מתוך סימנים של חוסר גמישות בה ונוקשות עד כאב. בהמשך לבדיקת הקרקפת ניתן לבצע אבחון מיקרוסקופי של זקיקי השיער אשר יאששו או ישללו את האבחון הראשוני. בזקיקי השיער טמון מידע רב ומדויק לגבי אירועים רגשיים אשר עברו על המטופל.

כיצד לחץ משפיע על השיער?

מצבי לחץ ומתח משפיעים על כל מערכות הגוף והשרירים, לאורך הזמן הצטברות של לחצים משפיעה במיוחד על אזור הפנים והראש ומתבטאת הנוקשות בלסתות וכיווצים בעורף ובכתפיים. כיווץ זה פוגע בחילוף החומרים ובזרימת הדם וכן בבלוטות הזיעה והחלב עד למצב בו אספקת החומרים המזינים החיוניים לצמיחה בריאה של השיער נפגעת. במקרים קיצוניים גם רמות אדרנלין גבוהות מהמקובל יכולות לגרום לנשירה מהירה, כך לדוגמא טייסי קרב אשר מסירים את קסדתם מגלים קווצות שיער אשר נותרו בה.

לחץ ונשירה – "מעגל קסמים"

מצבים רגשיים קיצוניים המלווים בשוק אמוציונלי לאחר אירוע חריג עלולים לגרום לנשירת שיער במוקדים שונים בקרקפת בצורת עיגול בקוטר מטבע ובמקרים חמורים יותר עלולה להתפתח נשירה טוטאלית לא רק בראש אחה בכל הגוף. בחלק מהמקרים מדובר בתופעה חולפת וזמנית בלבד, אולם אי טיפול בבעיה עלול להפוך אותה לקבועה כאשר נוצר מעגל אשר קשה להיחלץ ממנו בו הנשירה גורמת למתח והמתח גורם לנשירה.

איך זה קורה? ומה הם הגורמים?

המתח מגביר את ההפרשות של בלוטות החלב וגורם לשמנוניות יתר בקרקפת אשר יוצרת בעיית היגיינה ומגבירה את הסיכון לקשקשת, פטריות, גרד ופצעים. במקרים חמורים אף עלולה להתפתח תופעת סבוריאה או פסוריאזיס. נשירה כתוצאה מלחץ יכולה לנבוע משלוש סיבות מרכזיות:

  • שוק אמוציונלי – נשירה חריגה בסמוך להתרחשות אירוע טראומטי, עד שבוע לאחר המקרה.
  • מתח גבוה – נשירה המתרחשת שלושה עד שישה חודשים לאחר הופעת האירוע הגורם ללחץ.
  • מצב לחת מתמשך – נשירה הדרגתית ואיטית, הידלדלות השיער מורגשת לאחר כשנה.

אילו טיפולים קיימים היום?

אורח החיים המודרני והתרבות המערבית מעמידים אותנו בפני מתחים ולחצים רבים בחיי היומיום, לכן חשוב לפתח טכניקות הרפיה ולשלבן בחיינו כגון תרגול מדיטציה, יוגה ונשימה. במקביל ניתן לפנות לקבלת סיוע מקצועי אשר יאתר את מוקדי הלחץ והשפעתם על נשירת השיער, לאחר אבחון הבעיה והנקודות הבעייתיות ניתן להתאים לכל מטופל תכנית אישית הכוללת שימוש בשמנים טיפוליים להזנת רקמת עור הקרקפת והגמשתה תוך החדרת לחות באמצעות ביצוע עיסוי מקצועי אשר משחרר ומרפה את שרירי הצוואר והארקטורס פילורום (שרירי השיער).

לאחר ההרפיה וההקלה על מצבי הלחץ והמתח תשתפר באופן מיידי זרימת הדם והחמצן אל זקיקי השיער ומחזור החיים של השיער יתחדש ויביא לצמיחה מחודשת ובריאה של השיער. בנוסף ניתן להתאים טיפול תרופתי חיצוני או פנימי ובמקרים חמורים ייתן לשקול השתלת שיער או שזירה שלו או קעקועים.

למידע נוסף בנושא: סובלים מנשירת שיער או התקרחות? הכירו את הפטנט הישראלי החדש

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!