הקשר בין נשירת שיער לדיכאון

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

תוכן עניינים

ישנם יחסי גומלין ישירים בין הבריאות הנפשית והפיזית שלנו והנושא הוכח באין ספור מחקרים בעשורים האחרונים. השיער שלנו מושפע פעמים רבות ממצבנו הנפשי, ולעיתים הוא יכול אף לגרום לנשירת שיער ולהתקרחות. מדוע זה קורה וכיצד נזהה את הדיכאון ונטפל בנשירת השיער שנגרמת בעקבותיו? כל התשובות בהמשך הכתבה. 

האם דיכאון יכול לגרום לנשירת שיער?

דיכאון יכול בהחלט לגרום לנשירת שיער שתבוא לידי ביטוי באופן מפושט. יש לעשות את ההפרדה בין התקרחות שנגרמת על רקע גנטי ונשירה המתרחשת בעקבות דלקת בזקיקי השערה ובין נשירה שמתרחשת בעקבות דיכאון. כשאנו מדברים על נשירה בעקבות דיכאון, בדרך כלל נדבר על מצב בו קיימת בעיה במחזור הצמיחה של השיער. במקרים כאלו הזקיקים יסיימו את שלבי הצמיחה שלהם טרם זמנם ותתרחש נשירה גדולה שתוביל להידלדלות השיער על הראש, לעיתים עד כדי הקרחה של ממש. 

השיער שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהמראה הפיזי שלנו, הוא מצביע על הבריאות הפיזית שלנו אך כאמור גם על זו הנפשית. מדובר במעגל אימים, שכן ברגע שהשיער מתחיל להידלדל בעקבות נשירה שנוצרה מדיכאון – פעמים רבות נשירת השיער תגרום בעצמה לדיכאון להחריף. 

דרכי טיפול בתופעה של נשירת שיער כתוצאה ממצב נפשי

כאשר הנשירה מתחילה והגורם העיקרי לה הוא הדיכאון, מומלץ לטפל בשורש הבעיה. ההמלצה הנה להתייעץ עם פסיכיאטר ולשקול לקיחת תרופות להפחתת תסמיני הדיכאון, זאת תוך ליווי מתאים שיסייע להתמודד עם המצב שהוביל לדיכאון מלכתחילה. הדיכאון לא מדובר מספיק, שכן מדובר על תופעה ממנה סובלים רבים, במיוחד במדינת ישראל הרוויה בלחצים וקשיים בחיי היום יום שאינם פוסחים כמעט על אף אחד. 

מלבד הטיפול בדיכאון עצמו, מומלץ להקפיד על תזונה מזינה ועל פעילות גופנית סדירה שתמיד תורמות לחוזק ומראה השיער, כמו גם לבריאות מערכות כל הגוף, כולל זו הנפשית. ניתן לעשות גם שימוש בתכשירים שונים לחיזוק השיער, למשל שמפו ומרכך מתאימים, אך יש לזכור שאלו לא יכולים להיות תחליף למסגרת של טיפול בדיכאון עמוק שגרם מלכתחילה לנשירה.  

כיצד נזהה דיכאון?

אבחון מדויק של דיכאון נעשה אצל פסיכיאטר, כיצד נדע האם אנחנו סובלים מדיכאון? ישנם תסמינים נפוצים לדיכאון והם כוללים בית היתר עצבנות, ריקנות, עצבות מתמשכת, חרדה ואובדן עניין בפעילויות שונות מתוך תחושה שאין יכולת להסב מהם הנאה. גם נדודי שינה, בעיות בריכוז, שינה מרובה או חוסר תיאבון יכולים להצביע על דיכאון וכמובן שגם מחשבות על אובדנות שמהוות סממן ברור לדיכאון ומצביעות על צורך דחוף בטיפול. 

כל אחד מהתסמינים הללו יכולים להצביע על אדם שסובל מדיכאון, אך רק פסיכיאטר יוכל לתת את האבחנה המדויקת וגם לסייע לקבוע תוכנית טיפולית מתאימה ליציאה מהמצב. הדיכאון נפוץ ביותר, בוודאי לנוכח המצב הכלכלי וחוסר הוודאות אליו העולם נקלע לאחר מגפת הקורונה. הוא יכול להופיע בכל גיל, בכל שכבת אוכלוסייה והוא יכול להיות מסוכן במידה והוא לא מטופל. אם ניסיתם לטפל בדיכאון בדרכים שונות וללא הצלחה, ואם הדיכאון החמיר אצלכם – פנו לעזרה מקצועית. פסיכיאטר מומחה ידע לסייע לכם להתחיל הליך משולב להתמודדות עם הדיכאון והשלכותיו, ויש פתרון, רק צריך להושיט יד לעזרה. 

להצעת מחיר שאי אפשר לסרב:

לוגו השתלת שיער בישראל
Hair Power
Hair Power

חברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער היא בין החלוצות בישראל בתחום השתלות השיער
החברה זיהתה את הצורך של אנשים המבקשים לבצע השתלת שיער, במידע מקצועי ומסחרי, שיבטיח להם גם הצלחה של הפרוצדורה עצמה וגם שהשיער החדש בראש לא ירוקן להם את הכיס במכנסיים. HAIR POWER לא רק מייעצת לכם, אלא מארגנת עבורכם את התהליך כולו. למעשה, אפשר להתייחס לחברת HAIR POWER – ייעוץ בהשתלות שיער כאלה מרכז שמאגד בתוכו שורה ארוכה של גורמים מקצועיים המבצעים השתלות שיער וביכולתכם לבחור את הגורם המתאים לכם ביותר על בסיס הייעוץ וההכוונה שאתם מקבלים במרכז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!